ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΓΙΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ 2014-2015


ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΑΚΑΔ.ΕΤΟΥΣ 2014-2015 ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ERASMUS+
        Στα πλαίσια τού προγράμματος Erasmus+, προβλέπεται η κινητικότητα στο εξωτερικό διδακτικού και διοικητικού προσωπικού για επιμόρφωση.
Από το πρόγραμμα ορίζεται ότι κινητικότητα επιμόρφωσης μπορεί να πραγματοποιηθεί για διάρκεια περιόδου από 2 ημέρες  έως 2 μήνες (χωρίς το χρόνο ταξιδίου).
Η μετακίνηση μπορεί να γίνει  (Οδηγός Προγράμματος Erasmus+):
1. σε Πανεπιστήμια τού εξωτερικού με τα οποία έχουμε συνάψει Διμερή Συμφωνία (Bilateral Agreement) για επιμόρφωση. Αν επιλέξετε Πανεπιστήμιο με το οποίο δεν υπάρχει τρέχουσα συμφωνία, θα πρέπει, αφού έλθετε σε συμφωνία με το Πανεπιστήμιο του εξωτερικού, να επικοινωνήσετε με το Τμήμα Διεθνών Σχέσεων και Ευρωπαϊκής Ένωσης για την περαιτέρω διοικητική διευθέτηση
2.   σε Πανεπιστήμια του εξωτερικού τα οποία είναι κάτοχοι του Ευρωπαϊκού Χάρτη για την Ανώτατη Εκπαίδευση, με την υποχρέωση να συναφθεί εγκαίρως Διμερής Συμφωνία (Bilateral Agreement) ad hoc για την εν λόγω κινητικότητα
3.  σε επιλέξιμες επιχειρήσεις [«κάθε δημόσια ή ιδιωτική επιχείρηση που είναι ενεργή στην αγορά εργασίας ή στα πεδία της εκπαίδευσης, επιμόρφωσης ή νεολαίας..»]
Για τις μετακινήσεις επιμόρφωσης, προβλέπεται:
i. η κάλυψη των εξόδων μετακίνησης, η οποία υπολογίζεται με βάση την χιλιομετρική απόσταση ανάμεσα στον τόπο προέλευσης και τον τόπο διεξαγωγής της δραστηριότητας, όπως προκύπτει από το εργαλείο υπολογισμού της απόστασης της Ευρωπαϊκής  Επιτροπής.
ii. η καταβολή υποτροφίας από το Ίδρυμα αποστολής. Η υποτροφία στόχο έχει να συμβάλει στην κάλυψη των δαπανών διαβίωσης μόνο της περιόδου διαμονής στη χώρα υποδοχής (δεν  συμπεριλαμβάνονται οι ημέρες ταξιδίου), και υπολογίζεται με βάση τα ποσά ανά ομάδα χωρών που μας γνωστοποιούνται από το ΙΚΥ.  Τα ποσά που θα ισχύσουν για το ακαδημαϊκό έτος 2014-15 θα αναρτηθούν στο http://staffmobility.blogspot.gr/ εν ευθέτω χρόνω.
Επίσης, επιτρέπεται η συμμετοχή μελών του διδακτικού/ διοικητικού για επιμόρφωση στο πρόγραμμα Erasmus+ χωρίς υποτροφία.
Σημειώνεται ότι οι προς μετακίνηση διδάσκοντες/διοικητικοί υπάλληλοι διερευνούν οι ίδιοι τους όρους της μετακίνησής τους (χρονικό διάστημα, Ίδρυμα του εξωτερικού και επικοινωνία με αυτό, σχέδιο εργασίας, διαμονή, μετάβαση και επιστροφή κλπ) και καταθέτουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά στις καθορισμένες προθεσμίες.
Για το ακαδημαϊκό έτος 2014–2015, η διαδικασία συμμετοχής στο πρόγραμμα για την ως άνω κινητικότητα ορίζεται ως εξής:
Τα μέλη διοικητικού/διδακτικού προσωπικού που ενδιαφέρονται να μετακινηθούν στο εξωτερικό μέσω της κινητικότητας για επιμόρφωση για την περίοδο από 1/10/2014 έως 30/9/2015 , θα πρέπει να υποβάλουν  στο Τμήμα Διεθνών Σχέσεων και Ευρωπαϊκής Ένωσης την σχετική αίτηση, το αργότερο μέχρι την Παρασκευή 14 Μαρτίου 2014. Δεκτή και η ηλεκτρονική αποστολή «σκαναρισμένου» αντίγραφου υπογεγραμμένης αίτησης στο erasmusecon@panteion.gr εντός της προθεσμίας και εν συνεχεία η κατάθεση της πρωτότυπης στο Τμήμα Διεθνών Σχέσεων και Ευρωπαϊκής Ένωσης εντός εβδομάδος από την ηλεκτρονική αποστολή.
Η επιλογή Ιδρύματος Προορισμού καθώς και η χρονική περίοδος είναι ενδεικτικές και μπορούν να αλλάξουν μετά την υποβολή.
Στη συνέχεια, όλες οι συγκεντρωθείσες αιτήσεις θα αξιολογηθούν από την Επιτροπή Erasmus+, σύμφωνα με τους όρους για κινητικότητα επιμόρφωσης που ισχύουν από το πρόγραμμα και το Ίδρυμά μας και θα υποβληθεί σχετική εισήγηση από το Τμήμα Διεθνών Σχέσεων και Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Σύγκλητο, η οποία θα αποφανθεί για την τελική κατάταξη με σειρά προτεραιότητας των αιτούμενων έχοντας υπόψη:
1.      Τον Οδηγό του Προγράμματος Erasmus+
2.      τις σχετικές με την επιλογή για επιμόρφωση αποφάσεις  του Πρυτανικού Συμβουλίου του Ιδρύματός μας, με τις οποίες εγκρίθηκαν -και συμπληρώθηκαν μεταγενέστερα- τα κριτήρια κατάταξης των υποψηφίων για επιμόρφωση,
3.      τις από 12-1-2011, 26-3-2012 και 30-10-2012 αποφάσεις της Επιτροπής LLP/Erasmus σχετικά με την επικαιροποίηση των όρων λειτουργίας του LLP/Erasmus για ό,τι αφορά τις κινητικότητες με σκοπό τη διδασκαλία, την επιμόρφωση και τις σπουδές,
4.      τα στοιχεία που μας δίδονται από τη Διεύθυνση Προσωπικού για τη γλωσσομάθεια και το χρόνο υπηρεσίας των υποψηφίων προς μετακίνηση διοικητικών υπαλλήλων,
5.      την ως κατωτέρω αναφερόμενη διακριτότητα στη σειρά κατάταξης για την περίπτωση ισοψηφίας μεταξύ δύο ή περισσοτέρων υποψηφίων του διοικητικού  και κατ' αναλογία του διδακτικού προσωπικού:
                                                               i.      Διοικητικό Προσωπικό Διεθνών Σχέσεων και Ευρωπαϊκών Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων (το κριτήριο επιβάλλεται από τις οδηγίες ΙΚΥ και Ε.Ε.),
                                                             ii.      Θέση (προϊστάμενος γενικής διεύθυνσης, προϊστάμενος διεύθυνσης, προϊστάμενος τμήματος, υπάλληλος),
                                                            iii.      Χρόνος υπηρεσίας (δίνεται προτεραιότητα στον αρχαιότερο υπάλληλο),
                                                           iv.      Αποσπασμένος από άλλη υπηρεσία (η προστιθέμενη αξία για το Ίδρυμά μας είναι σαφώς μικρότερη σε σχέση με μόνιμο, αορίστου χρόνου ή με άλλη σχέση εργασίας διοικητικό προσωπικό τού Ιδρύματός μας). Είναι σαφές ότι η περίοδος μετακίνησης για επιμόρφωση με το Erasmus+ των αποσπασμένων από άλλες υπηρεσίες διοικητικών υπαλλήλων πρέπει να εμπίπτει στο χρονικό διάστημα για το οποίο είναι σε ισχύ η απόσπαση,
                                                             v.      Στο διδακτικό προσωπικό η προτεραιότητα δίδεται από την υψηλότερη στην κατώτερη βαθμίδα και προηγούνται τα μέλη ΔΕΠ έναντι των διδασκόντων με βάση το ΠΔ 407/80 ή με άλλη σχέση εργασίας,
6. Την προσμέτρηση μορίων που αντιστοιχούν στη γλωσσομάθεια (σύμφωνα με την από 12-1-2011 απόφαση της Επιτροπής LLP/Erasmus), εκτός των διοικητικών υπαλλήλων που καταθέτουν στην υπηρεσία σχετικά πιστοποιητικά από αναγνωρισμένη αρχή, και για τις περιπτώσεις των υπαλλήλων οι οποίοι είναι:
i. Πτυχιούχοι ξένων πανεπιστημίων
ii. Μόνιμοι κάτοικοι του εξωτερικού ή εργαζόμενοι στο εξωτερικό κατά το παρελθόν
iii. Κάτοχοι ακαδημαϊκών τίτλων σπουδών που έχουν εκδοθεί από ΑΕΙ της ημεδαπής ή αλλοδαπής, οι οποίοι περιλαμβάνουν την ξένη γλώσσα
iv. Κάτοχοι τίτλων ξένης γλώσσας μη πιστοποιημένου φορέα που έχουν, όμως, γίνει αποδεκτοί ως τυπικό προσόν από την υπηρεσία.
     7. Την από 4-10-2013 απόφαση της Επιτροπής Erasmus για α) την αλλαγή της στρατηγικής για ό,τι αφορά τι κινητικότητες διδασκαλίας και επιμόρφωσης (δίνεται έμφαση στην κινητικότητα για διδασκαλία) και β) την επικαιροποίηση των κριτηρίων για την κινητικότητα για επιμόρφωση και γ) τις κατευθυντήριες γραμμές του ΙΚΥ. Συγκεκριμένα:
α. Μετακίνηση με σκοπό την επιμόρφωση δικαιούνται μόνιμοι υπάλληλοι και υπάλληλοι ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου του Ιδρύματος.
β. Κατ’ εξαίρεση μπορεί να μετακινηθεί το προσωπικό του Τμήματος Διεθνών Σχέσεων και Ευρωπαϊκής Ένωσης, το οποίο απασχολείται με συμβάσεις έργου για την κάλυψη των αναγκών του Προγράμματος.
γ. Τα μέλη του διοικητικού προσωπικού μετακινούνται πρωτίστως με staff week («Εβδομάδες» Επιμόρφωσης διοργανωμένες από τα Ιδρύματα Υποδοχής).
δ. Για κάθε μετακίνηση διοικητικού υπαλλήλου θα πρέπει να υπάρχει σαφής τεκμηρίωση της συνάφειας του αντικειμένου εργασίας του με την προς επιμόρφωση μετακίνησή του στο Ίδρυμα υποδοχής (μετακίνηση σε όμοιο ή παρόμοιο τμήμα).
ε. Για να γίνει οποιαδήποτε μετακίνηση ο υποψήφιος προς μετακίνηση θα πρέπει να γνωρίζει τη γλώσσα που χρησιμοποιείται στο Πανεπιστήμιο υποδοχής. Η πιστοποίηση γνώσης της ξένης γλώσσας θα γίνεται από τον αρμόδιο ακαδημαϊκό συντονιστή σε περίπτωση που δεν υπάρχει επίσημη πιστοποίηση, άλλως από τον Πρόεδρο της Επιτροπής Erasmus.
στ. Όταν η μετακίνηση για επιμόρφωση αφορά σε staff week, ο υποψήφιος θα πρέπει να γνωρίζει αγγλικά. Σημειώνεται ότι η πλειονότητα τέτοιων διεθνών συναντήσεων γίνεται στα αγγλικά, εκτός από τις περιπτώσεις που οι διοργανωτές ενημερώνουν για κάτι διαφορετικό.
ζ. Μετακίνηση για επιμόρφωση δικαιούνται οι διοικητικοί υπάλληλοι μια (1) φορά κατ’ έτος και για μια (1) εβδομάδα. Εξαιρείται από αυτό και επιπλέον δίνεται δυνατότητα για περισσότερες της μιας μετακινήσεις και προτεραιότητα στο προσωπικό του Τμήματος Διεθνών Σχέσεων και Ευρωπαϊκής Ένωσης, το οποίο εκ των πραγμάτων δεν κατατάσσεται σε πίνακα επιλογής, και ιδιαίτερα σε ειδικές περιπτώσεις, όπου το Ίδρυμα υποδοχής διοργανώνει και καλεί σε συνάντηση το διοικητικό προσωπικό των εταίρων του (staff week) και κυρίως, όπως συχνά αναφέρεται, τα μέλη των γραφείων Διεθνών Σχέσεων. Διευκρινίζεται ότι για το πρόγραμμα Erasmus ως «έτος» νοείται η χρονική περίοδος που καλύπτει μια ετήσια χρηματοδότηση, δηλ. από 01/10/έκαστου έτους έως 30/09/ του αμέσως επόμενου έτους.
      η. Στις εξαιρέσεις από τους σχετικούς πίνακες κατάταξης εκτός από τις Πρυτανικές Αρχές, Γραμματέα Πανεπιστημίου, Γενικό Διευθυντή, προστίθενται οι κοσμήτορες καθώς και ο νομικός σύμβουλος του ΕΛΚΕ, ο οποίος στηρίζει διοικητικά το Πρόγραμμα LLP/Erasmus.  Οι ως άνω δύναται να μετακινηθούν για επιμόρφωση μέχρι 3 φορές και
      θ. Η κατάταξη των μελών του διδακτικού προσωπικού στον πίνακα για επιμόρφωση γίνεται με επιλογή ενός διδάσκοντα ανά τρία μέλη του διοικητικού προσωπικού επί ίσο αριθμό συμμετοχών
ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο αριθμός των επιλεγμένων προς μετακίνηση μελών διδακτικού/ διοικητικού προσωπικού που θα μπορέσει να μετακινηθεί λαμβάνοντας χρηματοδότηση μέσω του προγράμματος, εξαρτάται αποκλειστικά από το ποσό της τελικής επιχορήγησης που θα αποδοθεί στο Ίδρυμά μας από την κατανομή των ευρωπαϊκών κονδυλίων που διενεργεί το Ι.Κ.Υ., και η οποία γνωστοποιείται στα Ιδρύματα κατά τη διάρκεια των θερινών μηνών προ της ενάρξεως τού ακαδημαϊκού έτους κατά το οποίο θα γίνει η μετακίνηση. Το Τμήμα Διεθνών Σχέσεων και Ευρωπαϊκής Ένωσης θα προβεί σε σχετική ανακοίνωση μετά την ενημέρωσή του για το τελικό ποσόν.
Τα επιλεγμένα προς μετακίνηση στο εξωτερικό μέλη διδακτικού/διοικητικού προσωπικού, θα πρέπει μετά την επιλογή τους, προκειμένου να επικυρωθεί η μετακίνησή τους και να λάβουν την αντίστοιχη χρηματοδότηση και οπωσδήποτε πριν την αναχώρησή τους στο εξωτερικό, να υποβάλουν στο Τμήμα Διεθνών Σχέσεων και Ευρωπαϊκής Ένωσης τα παρακάτω έγγραφα:
1. Έγκριση του Τμήματος/Προϊσταμένου Τμήματος προέλευσης για την απουσία κατά την περίοδο επιμόρφωσης
2. Σχέδιο Εργασίας εγκεκριμένο από τον αρμόδιο του Ιδρύματος/επιχείρησης υποδοχής. Η γλωσσική κατάρτιση και η παρακολούθηση σεμιναρίων, εργαστηρίων και συνδιασκέψεων μπορεί να συμπεριληφθεί στην κινητικότητα προσωπικού για επιμόρφωση. Οι δραστηριότητες αυτές δεν πρέπει να αντιπροσωπεύουν την πλειονότητα των ημερών επιμόρφωσης που χρηματοδοτούνται από το πρόγραμμα Erasmus ανά Ίδρυμα αποστολής και ανά ακαδημαϊκό έτος
3. Σύμβαση σε τρία αντίτυπα
Σημείωση: Όλα τα έντυπα θα διατίθενται στο http://staffmobility.blogspot.gr/
Μετά την επιστροφή τους από το εξωτερικό, τα μέλη του διδακτικού/διοικητικού προσωπικού πρέπει να καταθέσουν άμεσα στο Τμήμα Διεθνών Σχέσεων και Ευρωπαϊκής Ένωσης  τους τα εξής έγγραφα:
1. Βεβαίωση του Ιδρύματος Υποδοχής στο οποίο πραγματοποιήθηκε η επιμόρφωση, όπου θα αναφέρεται η διάρκεια της περιόδου επιμόρφωσης στο εξωτερικό
2. Παραστατικά εισιτηρίων (ως απόδειξη πραγματοποίησης της κινητικότητας): τιμολόγια ή αποδείξεις πώλησης εισιτηρίων, κάρτες επιβίβασης, φωτοαντίγραφα θεώρησης (visa).
3. Έκθεση επιμόρφωσης (θα υποβάλλεται ηλεκτρονικά απευθείας στο ΙΚΥ κατόπιν μηνύματος του – διαφορετικά θα επιστρέφεται μέρος ή όλο το ποσό της υποτροφίας )

Σημείωση: Επειδή από το ακαδημαϊκό έτος 2014-15 το πρόγραμμα Erasmus εισέρχεται σε έναν νέο κύκλο δράσεων με πολλές αλλαγές στη διαχείριση του (ERASMUS+) , αναμένονται προσεχείς επικαιροποίησεις και οδηγίες από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τις οποίες θα σας ενημερώσει σχετικά το Τμήμα Διεθνών Σχέσεων και Ευρωπαϊκής ένωσης