ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΑΚΑΔ.ΕΤΟΥΣ 2014-2015


ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΑΚΑΔ.ΕΤΟΥΣ 2014-2015 ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ERASMUS+

Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+, προβλέπεται η κινητικότητα διδακτικού προσωπικού για διδασκαλία στα πανεπιστήμια του εξωτερικού με τα οποία έχουν συναφθεί διμερείς συμφωνίες (Bilateral Agreements).
Από το πρόγραμμα ορίζεται ότι κινητικότητα Διδασκαλίας μπορεί να πραγματοποιηθεί για ελάχιστη διάρκεια  περιόδου διδασκαλίας από 2 ημέρες έως 2μήνες (χωρίς τον χρόνο ταξιδίου) και τουλάχιστον οχτώ (8) ώρες διδασκαλίας  (ανά εβδομάδα ή μικρότερη περίοδο μετακίνησης).
Για τις μετακινήσεις διδασκαλίας προβλέπεται:
i. η κάλυψη των εξόδων μετακίνησης που υπολογίζεται βάσει της χιλιομετρικής απόστασης ανάμεσα στον τόπο προέλευσης και τόπο διεξαγωγής της δραστηριότητας, όπως θα προκύπτει από το εργαλείο υπολογισμού της απόστασης της Ευρωπαϊκής  Επιτροπής.
ii. η καταβολή υποτροφίας από το Ίδρυμα αποστολής. Η υποτροφία στόχο έχει να συμβάλει στην κάλυψη των δαπανών διαβίωσης μόνο της περιόδου διαμονής στη χώρα υποδοχής (δεν θα συμπεριλαμβάνονται οι ημέρες ταξιδίου), και υπολογίζεται με βάση τα ποσά ανά ομάδα χωρών που μας γνωστοποιούνται από το ΙΚΥ κάθε χρόνο. Τα ποσά που θα ισχύσουν για το ακαδημαϊκό έτος 2014-15 θα αναρτηθούν στο http://staffmobility.blogspot.gr/ εν ευθέτω χρόνω.
Επίσης, επιτρέπεται η συμμετοχή διδασκόντων στο πρόγραμμα Erasmus+ χωρίς υποτροφία.
Για το ακαδημαϊκό έτος 2014–2015, η διαδικασία συμμετοχής στο πρόγραμμα για την ως άνω κινητικότητα ορίζεται ως εξής:
Τα μέλη ΔΕΠ του Παντείου Πανεπιστημίου που ενδιαφέρονται να διεξάγουν μια περίοδο διδασκαλίας σε Ίδρυμα του εξωτερικού με το οποίο έχουν συνάψει Διμερή Συμφωνία για διδασκαλία (Bilateral Agreement) μεταξύ 01/10/2014 και 30/09/2015 (ημερομηνία επιστροφής από το εξωτερικό), θα πρέπει αρχικά να υποβάλουν την σχετική αίτηση  στο Τμήμα Διεθνών Σχέσεων και Ευρωπαϊκής Ένωσης  το αργότερο μέχρι και την Παρασκευή 14 Μαρτίου 2014 . Δεκτή και η ηλεκτρονική αποστολή «σκαναρισμένου» αντίγραφου υπογεγραμμένης αίτησης στο erasmusecon@panteion.gr εντός της προθεσμίας και εν συνεχεία η κατάθεση της πρωτότυπης στο Τμήμα Διεθνών Σχέσεων και Ευρωπαϊκής Ένωσης εντός εβδομάδος από την ηλεκτρονική αποστολή.
Σε περίπτωση που δεν είναι σίγουρη η δυνατότητα μετακίνησης του ακαδημαϊκού συντονιστή της συμφωνίας, είναι δυνατόν –με τη σύμφωνη γνώμη του- να μετακινηθεί στη θέση του άλλο μέλος ΔΕΠ του ιδίου ή συναφούς γνωστικού αντικειμένου του Τμήματός του ή άλλου Τμήματος του Ιδρύματός μας, υπό την προϋπόθεση ότι το μέλος ΔΕΠ έχει υποβάλει και αυτός σχετική αίτηση μετακίνησης για διδασκαλία εντός της προθεσμίας της προκήρυξης. Είναι σαφές, λοιπόν, ότι για να πραγματοποιηθούν οι κινητικότητες με σκοπό τη διδασκαλία θα πρέπει οι αιτούντες είτε να έχουν οι ίδιοι συνάψει συμφωνία στα πλαίσια του προγράμματος, οπότε θα μετακινηθούν με βάση μια συγκεκριμένη συμφωνία Erasmus, είτε θα πρέπει να έχουν προηγουμένως συνεννοηθεί με συνάδελφό τους του ιδίου ή συναφούς γνωστικού αντικειμένου ώστε να κάνουν χρήση του δικαιώματος για κινητικότητα διδασκαλίας στα πλαίσια της συμφωνίας που έχει συνάψει το άλλο μέλος ΔΕΠ.

Στη συνέχεια, όλες οι συγκεντρωθείσες αιτήσεις θα αξιολογηθούν από την Επιτροπή Erasmus, σύμφωνα με τους όρους για κινητικότητα διδασκαλίας που ισχύουν από το πρόγραμμα και το Ίδρυμά μας και θα υποβληθεί σχετική εισήγηση από το Τμήμα Διεθνών Σχέσεων και Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Σύγκλητο, η οποία θα αποφανθεί για την τελική κατάταξη με σειρά προτεραιότητας των αιτούμενων έχοντας υπόψη:
1.       Τον Οδηγό Προγράμματος Erasmus+
2.       τις σχετικές με την επιλογή για διδασκαλία αποφάσεις  του Πρυτανικού Συμβουλίου του Ιδρύματός μας,  με τις οποίες εγκρίθηκαν –και συμπληρώθηκαν μεταγενέστερα-  τα κριτήρια κατάταξης των υποψηφίων για διδασκαλία,
3.       το από 29-1-2010 Υπηρεσιακό Σημείωμα του Τμήματος Διεθνών Σχέσεων και Ευρωπαϊκής Ένωσης προς το Πρυτανικό Συμβούλιο, με βάση το οποίο ελήφθησαν σχετικές αποφάσεις για την κινητικότητα με σκοπό τη διδασκαλία,
4.       τις από 12-1-2011, 25-11-2011, 30-10-2012, 4-10-2013 και 30-10-2013 αποφάσεις της Επιτροπής LLP/Erasmus σχετικά με την επικαιροποίηση των όρων λειτουργίας του LLP/Erasmus για ό,τι αφορά τις κινητικότητες με σκοπό τη διδασκαλία, την επιμόρφωση και τις σπουδές ,
5.       τα ήδη εγκεκριμένα κριτήρια όπως αυτά περιγράφονται στον ισχύοντα πίνακα μοριοδότησης που καταρτίσθηκε από το Τμήμα Διεθνών Σχέσεων και Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με τις οδηγίες στα προαναφερόμενα 1,2 και 3, συμπεριλήφθησαν στο από 4-6-2009 σχετικό Υπηρεσιακό Σημείωμα –εισήγηση του αρμόδιου Τμήματος προς το Πρυτανικό Συμβούλιο και τα οποία τελικά εγκρίθηκαν με την από 10-7-2009 απόφαση του οικείου Πρυτανικού Συμβουλίου
ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο αριθμός των επιλεγμένων προς μετακίνηση καθηγητών που θα μπορέσει να μετακινηθεί λαμβάνοντας χρηματοδότηση μέσω του προγράμματος, εξαρτάται αποκλειστικά από το ποσό της τελικής επιχορήγησης που θα αποδοθεί στο Ίδρυμά μας από την κατανομή των ευρωπαϊκών κονδυλίων που διενεργεί το Ι.Κ.Υ., και η οποία γνωστοποιείται στα Ιδρύματα κατά τη διάρκεια των θερινών μηνών προ της ενάρξεως τού ακαδημαϊκού έτους κατά το οποίο θα γίνει η μετακίνηση. Το Τμήμα Διεθνών Σχέσεων και Ευρωπαϊκής Ένωσης θα προβεί σε σχετική ανακοίνωση μετά την ενημέρωσή του για το τελικό ποσόν.

Τα επιλεγμένα προς μετακίνηση στο εξωτερικό μέλη ΔΕΠ, θα πρέπει μετά την επιλογή τους, προκειμένου να επικυρωθεί η μετακίνησή τους και να λάβουν την αντίστοιχη χρηματοδότηση και οπωσδήποτε πριν την αναχώρησή τους στο εξωτερικό, να υποβάλουν τα παρακάτω έγγραφα:
i.  Άδεια Απουσίας από το Ακαδημαϊκό Τμήμα στο οποίο ανήκει ο διδάσκων
ii. Σύμβαση συμπληρωμένη σε τρία αντίτυπα
iii. Σχέδιο Διδασκαλίας ήδη εγκεκριμένο από τον αρμόδιο του Πανεπιστημίου Υποδοχής.
Μετά την επιστροφή τους από το εξωτερικό, τα μέλη ΔΕΠ θα πρέπει να καταθέσουν άμεσα στο Τμήμα Διεθνών Σχέσεων και Ευρωπαϊκής Ένωσης τα εξής έγγραφα:
i. Βεβαίωση του Ιδρύματος Υποδοχής στο οποίο πραγματοποιήθηκε η διδασκαλία, όπου θα αναφέρεται η διάρκεια της περιόδου διδασκαλίας στο εξωτερικό και ότι οι διδακτικές ώρες ήταν τουλάχιστον οχτώ (8).
ii. Παραστατικά εισιτηρίων(ως απόδειξη πραγματοποίησης της κινητικότητας): τιμολόγια ή αποδείξεις πώλησης εισιτηρίων, κάρτες επιβίβασης, φωτοαντίγραφα θεώρησης (visa).
iii. Οποιοδήποτε υλικό παρήχθη ως απόρροια της διδασκαλίας στο Ίδρυμα Υποδοχής
iv. Έκθεση του διδάσκοντος (θα υποβάλλεται ηλεκτρονικά απευθείας στο ΙΚΥ κατόπιν μηνύματος του – διαφορετικά θα επιστρέφεται μέρος ή όλο το ποσό της υποτροφίας)


Σημείωση: Επειδή από το ακαδημαϊκό έτος 2014-15 το πρόγραμμα Erasmus εισέρχεται σε έναν νέο κύκλο δράσεων με πολλές αλλαγές στη διαχείριση του (ERASMUS+) , αναμένονται προσεχείς επικαιροποίησεις και οδηγίες από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τις οποίες θα σας ενημερώσει σχετικά το Τμήμα Διεθνών Σχέσεων και Ευρωπαϊκής ένωσης