ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ 2015-16

ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ERASMUS+  





Αθήνα,  1  Δεκεμβρίου  2015
Διεύθυνση Κεντρικής Διοίκησης
Προς: - Όλες τις υπηρεσίες
Τμήμα Διεθνών Σχέσεων
-          Όλους τους Διδάσκοντες
και Ευρωπαϊκής Ένωσης

Πληρ. κ. Α. Καρδιακαυτίτη
Κοιν.: - Πρύτανη
Τηλ. 210- 9201484
-          Αντιπρυτάνεις




ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
Στα πλαίσια τού προγράμματος Erasmus+, προβλέπεται η κινητικότητα στο εξωτερικό διδακτικού και διοικητικού προσωπικού για επιμόρφωση.  H συγκεκριμένη δραστηριότητα στηρίζει την επαγγελματική εξέλιξη του διδακτικού και μη διδακτικού προσωπικού των ιδρυμάτων ανώτατης/τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και μπορεί να έχει τη μορφή προγραμμάτων κατάρτισης στο εξωτερικό (εκτός των συνεδρίων), παρακολούθησης εργασιών/περιόδων παρατήρησης/επιμόρφωσης σε συνεργαζόμενα ιδρύματα ανώτατης/τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ή σε άλλο συναφή οργανισμό στο εξωτερικό
Από το πρόγραμμα ορίζεται ότι κινητικότητα επιμόρφωσης μπορεί να πραγματοποιηθεί για διάρκεια περιόδου από 2 διαδοχικές ημέρες  έως 2 μήνες (χωρίς το χρόνο ταξιδίου).
Η μετακίνηση μπορεί να γίνει  (Οδηγός Προγράμματος Erasmus+):
1. σε Πανεπιστήμια τού εξωτερικού με τα οποία έχουμε συνάψει Διμερή Συμφωνία (Bilateral Agreement) για επιμόρφωση. Αν επιλέξετε Πανεπιστήμιο με το οποίο δεν υπάρχει τρέχουσα συμφωνία, θα πρέπει, αφού έλθετε σε συμφωνία με το Πανεπιστήμιο του εξωτερικού, να επικοινωνήσετε με το Τμήμα Διεθνών Σχέσεων και Ευρωπαϊκής Ένωσης για την περαιτέρω διοικητική διευθέτηση
2.   σε Πανεπιστήμια του εξωτερικού τα οποία είναι κάτοχοι του Ευρωπαϊκού Χάρτη για την Ανώτατη Εκπαίδευση,
3.  σε επιλέξιμες επιχειρήσεις [«κάθε δημόσια ή ιδιωτική επιχείρηση που είναι ενεργή στην αγορά εργασίας ή στα πεδία της εκπαίδευσης, επιμόρφωσης ή νεολαίας..»]
Για τις μετακινήσεις επιμόρφωσης, προβλέπεται:
i. η κάλυψη των εξόδων μετακίνησης, η οποία υπολογίζεται με βάση την χιλιομετρική απόσταση ανάμεσα στον τόπο προέλευσης και τον τόπο διεξαγωγής της δραστηριότητας, όπως προκύπτει από το εργαλείο υπολογισμού της απόστασης της Ευρωπαϊκής  Επιτροπής.
ii. η καταβολή υποτροφίας από το Ίδρυμα αποστολής. Η υποτροφία στόχο έχει να συμβάλει στην κάλυψη των δαπανών διαβίωσης της περιόδου διαμονής στη χώρα υποδοχής (για τις ημέρες δραστηριότητας) στη χώρα υποδοχής και  τις μέρες ταξιδίου προαιρετικά (μία μέρα πριν την πρώτη ημέρα δραστηριότητας  και/ή μία μέρα μετά την τελευταία ημέρα δραστηριότητας), και υπολογίζεται με βάση τα ποσά ανά ομάδα χωρών που μας γνωστοποιούνται από το ΙΚΥ.  Τα ποσά που ισχύουν για το ακαδημαϊκό έτος 2015-16 είναι αναρτημένα στο http://staffmobility.blogspot.gr/ .

Επίσης, επιτρέπεται η συμμετοχή μελών του διδακτικού/ διοικητικού για επιμόρφωση στο πρόγραμμα Erasmus+ χωρίς υποτροφία.

Σημειώνεται ότι οι προς μετακίνηση διδάσκοντες/διοικητικοί υπάλληλοι διερευνούν οι ίδιοι τους όρους της μετακίνησής τους (χρονικό διάστημα, Ίδρυμα του εξωτερικού και επικοινωνία με αυτό, σχέδιο εργασίας, διαμονή, μετάβαση και επιστροφή κλπ) και καταθέτουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά στις καθορισμένες προθεσμίες.

Για το ακαδημαϊκό έτος 2015–2016, η διαδικασία συμμετοχής στο πρόγραμμα για την ως άνω κινητικότητα ορίζεται ως εξής:
Τα μέλη διοικητικού/διδακτικού προσωπικού που ενδιαφέρονται να μετακινηθούν στο εξωτερικό μέσω της κινητικότητας για επιμόρφωση για την περίοδο από 1/10/2015 έως 30/9/2016 , θα πρέπει να υποβάλουν  στο Τμήμα Διεθνών Σχέσεων και Ευρωπαϊκής Ένωσης την σχετική αίτηση με σύντομη περιγραφή του Σχεδίου Εργασίας (βλ. http://staffmobility.blogspot.gr/), το αργότερο μέχρι και την Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου 2015. Δεκτή και η ηλεκτρονική αποστολή «σκαναρισμένου» αντίγραφου υπογεγραμμένης αίτησης στο erasmusecon@panteion.gr εντός της προθεσμίας .
Η επιλογή Ιδρύματος Προορισμού καθώς και η χρονική περίοδος είναι ενδεικτικές και μπορούν να αλλάξουν μετά την υποβολή.
Στη συνέχεια, όλες οι συγκεντρωθείσες αιτήσεις θα αξιολογηθούν από την Επιτροπή Erasmus+, σύμφωνα με τους όρους για κινητικότητα επιμόρφωσης που ισχύουν από το πρόγραμμα και το Ίδρυμά μας και θα υποβληθεί σχετική εισήγηση από το Τμήμα Διεθνών Σχέσεων και Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Σύγκλητο, η οποία θα αποφανθεί για την επιλεξιμότητα των υποψηφίων  έχοντας υπόψη:
1.     Τον Οδηγό του Προγράμματος Erasmus+
2.     Την Σύμβαση Επιχορήγησης του Ιδρύματος μας με το ΙΚΥ (α.ε.2015-16)
     3. την από 19/11/2015 απόφαση της Επιτροπής Εrasmus+ σχετικά με την κινητικότητα προς επιμόρφωση και συγκεκριμένα:

Α. Για τα μέλη του Διδακτικού Προσωπικού:
- όσοι είναι Ακαδημαϊκοί Υπεύθυνοι Διμερών Συμφωνιών Erasmus+
-όσοι δεν έχουν πραγματοποιήσει κινητικότητα επιμόρφωσης
-όσοι επιδιώκουν να συνάψουν Διμερή Συμφωνία

B. Για τα μέλη του Διοικητικού Προσωπικού:
α. Καταρχήν μετακίνηση με σκοπό την επιμόρφωση δικαιούνται μόνιμοι υπάλληλοι και υπάλληλοι ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου του Ιδρύματος

β. Κατ’ εξαίρεση μπορεί να μετακινηθεί το προσωπικό του Τμήματος Διεθνών Σχέσεων και Ευρωπαϊκής Ένωσης, το οποίο απασχολείται με συμβάσεις έργου για την κάλυψη των αναγκών του Προγράμματος.

γ. Κινητικότητα για επιμόρφωση για το α.ε. 2015-16 δικαιούνται όσοι
-δεν έχουν πραγματοποιήσει καμία κινητικότητα επιμόρφωσης
-όσοι έχουν πραγματοποιήσει μέχρι και δύο κινητικότητες επιμόρφωσης

δ. Για κάθε μετακίνηση διοικητικού υπαλλήλου θα πρέπει να υπάρχει η  σύμφωνη γνώμη της Επιτροπής Erasmus+ ύστερα από συνέντευξη με τον διοικητικό υπάλληλο στην οποία ο διοικητικός υπάλληλος 1) θα προβάλει το αίτημα του αφού προηγουμένως έχει λάβει επιστολή  αποδοχής (acceptance letter) και πλήρες πρόγραμμα από το φορέα υποδοχής και τα οποία θα έχει υποβάλει στο Τμήμα Διεθνών Σχέσεων και Ε.Ε. 2) θα τεκμηριώνει την συνάφεια του αντικειμένου εργασίας του με την προς επιμόρφωση μετακίνησή του στο Ίδρυμα υποδοχής (μετακίνηση σε όμοιο ή παρόμοιο τμήμα).

ε. Για να γίνει οποιαδήποτε μετακίνηση ο υποψήφιος προς μετακίνηση θα πρέπει να γνωρίζει καλά τη γλώσσα που χρησιμοποιείται στο Πανεπιστήμιο υποδοχής ή την αγγλική . Η πιστοποίηση γνώσης της ξένης γλώσσας θα γίνεται από την Επιτροπή Erasmus+ ή τον Ιδρυματικό Υπεύθυνο Προγράμματος. Όταν η μετακίνηση για επιμόρφωση αφορά σε staff week, ο υποψήφιος θα πρέπει να γνωρίζει αγγλικά. Σημειώνεται ότι η πλειονότητα τέτοιων διεθνών συναντήσεων γίνεται στα αγγλικά, εκτός από τις περιπτώσεις που οι διοργανωτές ενημερώνουν για κάτι διαφορετικό.

      ζ. Στις εξαιρέσεις από τους σχετικούς πίνακες κατάταξης υπάγονται οι Πρυτανικές Αρχές, οι Κοσμήτορες, ο Ιδρυματικός Υπεύθυνος του προγράμματος, ο Γραμματέας του Πανεπιστημίου, οι Προϊστάμενοι των Γενικών Διευθύνσεων, οι Προϊστάμενοι των Διευθύνσεων και ο Νομικός Σύμβουλος του ΕΛΚΕ.

η. Μετακίνηση για επιμόρφωση δικαιούνται οι διοικητικοί υπάλληλοι μια (1) φορά κατ’ έτος και για μια (1) εβδομάδα. Εξαιρείται από αυτό και δίνεται δυνατότητα για περισσότερες της μιας μετακινήσεις και προτεραιότητα στους Προϊσταμένους Γενικής Δ/νσης Διοικητικών Υπηρεσιών και Οικονομικών Υπηρεσιών, τον Προϊστάμενο Δ/νσης Κεντρικής Διοίκησης, τον Προϊστάμενο  του Τμήματος Διεθνών Σχέσεων και Ευρωπαϊκής Ένωσης, στους εργαζόμενους του Τμήματος Διεθνών Σχέσεων και Ευρωπαϊκής Ένωσης, τον Γραμματέα της Επιτροπής Erasmus+ και τον Νομικό Σύμβουλο του ΕΛΚΕ, ύστερα από απόφαση του Ιδρυματικού Υπευθύνου.
 Διευκρινίζεται ότι για το πρόγραμμα Erasmus ως «έτος» νοείται η χρονική περίοδος που καλύπτει μια ετήσια χρηματοδότηση, δηλ. από 01/10/ έκαστου έτους έως 30/09/ του αμέσως επόμενου έτους.
      θ. κατά τα λοιπά ισχύουν οι προηγούμενες αποφάσεις της Επιτροπής Erasmus και της  Συγκλήτου
ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο αριθμός των επιλεγμένων προς μετακίνηση μελών διδακτικού/ διοικητικού προσωπικού που θα μπορέσει να μετακινηθεί λαμβάνοντας χρηματοδότηση μέσω του προγράμματος, εξαρτάται αποκλειστικά από το ποσό της τελικής επιχορήγησης που θα αποδοθεί στο Ίδρυμά μας από την κατανομή των ευρωπαϊκών κονδυλίων που διενεργεί το Ι.Κ.Υ. Σε περίπτωση αδιάθετων κονδυλίων θα προβούμε σε συμπληρωματική προκήρυξη εν ευθέτω χρόνω.

Τα επιλεγμένα προς μετακίνηση στο εξωτερικό μέλη διδακτικού/διοικητικού προσωπικού, θα πρέπει μετά την επιλογή τους και οπωσδήποτε πριν την αναχώρησή τους στο εξωτερικό, να υποβάλουν τα παρακάτω έγγραφα προκειμένου να επικυρωθεί η μετακίνησή τους και να λάβουν την αντίστοιχη προχρηματοδότηση (80%  της συνολικής υποτροφίας που αντιστοιχεί στην συγκεκριμένη  μετακίνηση) :
1. Έγκριση του Τμήματος/Προϊσταμένου Τμήματος προέλευσης για την απουσία κατά την περίοδο επιμόρφωσης
2. Σχέδιο Εργασίας (Training Agreement) εγκεκριμένο από τον αρμόδιο του Ιδρύματος/επιχείρησης υποδοχής.
3. Σύμβαση  σε τρία αντίτυπα
4. Φόρμα ατομικών στοιχείων και αντίγραφο βιβλιαρίου τραπέζης
Σημείωση: Όλα τα έντυπα και οδηγίες θα διατίθενται στο http://staffmobility.blogspot.gr/ και συγκεκριμένα εδώ


Μετά την επιστροφή τους από το εξωτερικό και προκειμένου να λάβουν το υπόλοιπο 20% της υποτροφίας, τα μέλη του διδακτικού/διοικητικού προσωπικού πρέπει να καταθέσουν άμεσα στο Τμήμα Διεθνών Σχέσεων και Ευρωπαϊκής Ένωσης  τους τα εξής έγγραφα:
1. Βεβαίωση (πρωτότυπη εις διπλούν) του Ιδρύματος Υποδοχής στο οποίο πραγματοποιήθηκε η επιμόρφωση, όπου θα αναφέρεται η διάρκεια της περιόδου επιμόρφωσης στο εξωτερικό
2. Παραστατικά εισιτηρίων (ως απόδειξη πραγματοποίησης της κινητικότητας): αποδείξεις πώλησης εισιτηρίων, κάρτες επιβίβασης, εισιτήρια τρένων/ λεωφορείων, φωτοαντίγραφα θεώρησης (visa).
3. Έκθεση επιμόρφωσης (θα υποβάλλεται ηλεκτρονικά απευθείας στο ΙΚΥ κατόπιν μηνύματος του – διαφορετικά θα επιστρέφεται μέρος ή όλο το ποσό της υποτροφίας )